خدمات تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی​

تولید محتوای سایت یکی از اصلی‌ترین چیزاییه که هر مدیر کسب و کاری باید روش سرمایه گذاری کنه. درواقع طراحی سایت تازه شروع مسیر راه‌اندازی یه کسب و کار آنلاینه. اگرچه طراحی سایت برای پیشرفت هر کسب و کاری لازمه، اما باید بهتون بگم که کافی نیست!!!. یه سایت هر چقدرم که عالی طراحی بشه، تا زمانی که به خوبی توی نتایج گوگل نشون داده نشه و کاربرها روی لینک ورود به سایت کلیک نکنن، ارزشی نداره. 

میدونم شنیدن این حرف ممکنه براتون سخت باشه و فکر کنید اینهمه برای طراحی یه سایت هزینه کردم و زمان گذاشتم، و کافی نیست؟؟؟!!. احساستون رو درک میکنم، اما بله درسته، یه سایت بدون سئو و محتوای مناسب در واقع ارزشی نداره و نمیتونه کسب و کار شما رو به درآمد برسونه. بذارید یه مثال ساده براتون بزنم. فرض کنید یه تعداد تیشرت عالی برای فروش تهیه کردید که واقعا فوق العاده‌ان. اما این تیشرت ها رو گذاشتید توی اتاقتون و کسی هم خبر نداره این تیشرت ها وجود دارن. به نظرتون در اینصورت می‌تونید از فروش تیشرت‌ها درآمد داشته باشید؟

در جواب باید بگم البته که نه. شما دلیل این موضوع رو به خوبی درک می‌کنید و احتمالا با خودتون فکر می‌کنید برای فروش باید این تیشرت‌ها رو به دیگران نمایش بدید، یا توی یه مغازه برای یه فروش بذارید تا مشتری‌ها بتونن این تیشرت‌ها رو ببینن و از شما خرید کنن. سئو و محتوا هم برای سایت شما حکم همون مغازه و تبلیغات و ویترین رو داره. یعنی محتوا هست که باعث میشه سایت شما به مرور توی گوگل رتبه کسب کنه و به بقیه نشون داده بشه. درواقع محتوا است که مخاطب و مشتری رو وارد سایت شما میکنه. حالا که متوجه شدیم محتوا چیه بیاید با انواع محتوا و نحوه انجام کار صحبت کنیم.

سه گروه کلی محتوای سایت:

وقتی اسم تولید محتوای سایت میاد، احتمالاً ذهنتون میره سمت متن‌های طولانی‌ای که هیچکس قرار نیست بخوندشون. حتما از خودتون می‌پرسید چرا باید برای چیزی هزینه کنید و زمان بذارید که کسی قرار نیست اونو بخونه. و اصلا چنین محتوایی چه فایده‌ای داره. قبل از اینکه بریم سراغ معرفی انواع محتوا باید بهتون بگم محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی به سه گروه کلی تقسیم میشه.
  • گروه اول: محتوای خوب و اصیل
  • گروه دوم: محتوای اصیل اما ضعیف
  • گروه سوم: محتوای کپی شده (خوب یا بدش چندان مهم نیست)

به عنوان مدیر یه کسب و کار آنلاین باید بدونید که فقط و فقط محتوای گروه اول هست که برای شما مفیده و باید روش سرمایه‌گذاری کنید. این محتوا مطابق اصول نوشتاری و اصول سئو هست. با توجه به اهداف کسب و کار شما تهیه شده. موضوعاتی رو بررسی میکنه که برای کاربرهای شما  مهمه و از همه مهمتر اصیله، یعنی از جایی کپی نشده. چنین محتوایی برای شما جریان‌سازی میکنه و باعث میشه افراد به کسب و کار شما توجه کنن و حتی نسبت به اون وفادار بشن.

محتوای گروه دوم اصیل هست اما از اونجایی که اصول سئو و نوشتار در اون رعایت نشده، عملا بی فایده هست. این محتوا نه تنها نمیتونه از گوگل رتبه مثبت کسب کنه، حتی میتونه باعث کسب رتبه‌های منفی از گوگل بشه. به بیان ساده می‌تونم بگم نداشتن چنین محتوایی بهتر از داشتنشه. همچنین محتوای گروه سوم، یعنی محتوای کپی شده، یه سم خالص برای کسب و کار شماست که به راحتی میتونه سایتتون رو زمین بزنه و حتی اون رو کاملا نابود کنه.

انواع محتوا:

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری مثل عکس‌ها
  • محتوای ویدیویی
  • محتوای صوتی مثل پادکست‌ها

یکی از شاخه‌های فعالیت من که به طور تخصصی اون رو دنبال میکنم، تولید محتوای سایت از نوع متنی و ویدیویی هست. شما می‌تونید برای ثبت سفارش تولید محتوا از طریق فرم زیر و یا اطلاعات تماس درج شده در صفحه تماس با من، با من در ارتباط باشید.