تکنیک افزایش فروش در وبسایت های فروشگاهی

چند وقت پیش من و همسرم برای خرید کت و شلوار رفته بودیم. وارد مغازه‌های زیادی شدیم که از هیچکدومشون هم خرید نکردیم چون فقط و فقط سردرگم‌تر می‌شدیم. وقتی حسابی خسته شده بودیم به عنوان آخرین شانس وارد یه فروشگاه شدیم و به محض ورود یه آقای خیلی خوش برخورد بهمون نزدیک شد و بعد از سلام و خوشامد گویی پرسید می‌تونم کمکتون کنم؟ ما هم از خدا خواسته جواب دادیم بله، ما کت و شلوار لازم داریم!!. خیلی سریع فقط 4 مدل مختلف کت و شلوار جلومون گذاشت که قیمت‌های کم، متوسط و بالا رو پوشش میدادن. دوتای اونها رسمی و اداری و دوتای دیگه مناسب مجلس و مهمانی بود.

ازمون پرسید مورد استفاده‌ مون رسمی هست یا مهمانی؟ که جواب دادیم برای مهمانی‌های رسمی مد نظرمون هست. بلافاصله دو مورد رو از جلومون برداشت و گفت پس اینا مناسب نیستن و ازمون خواست از بین اون دوتا یکی رو انتخاب کنیم و اینطوری انتخاب خیلی راحت شد. بعد از اون یه پیراهن متناسب، کراوات و کفش مناسب هم در اختیارمون قرار داد که جلوه کت و شلوار بهتر دیده بشه جالب اینه که علاوه بر خرید کت و شلوار باقی وسایلی که پیشنهاد داده بود هم خریدیم و خیلی خوشحال و راضی از اون مغازه خارج شدیم.

شاید این هدف هر کسب و کاری باشه اما سوال اینجاست که چطور می تونیم از طریق وبسایتمون فروش بیشتری داشته باشیم؟ توی این مقاله 6 تا نکته رو با هم بررسی می کنیم که اگه رعایتشون کنید فروش فروشگاهتون افزایش پیدا میکنه. پس با من همراه باشید.

 

1 . احساسات مشتری رو تحریک کنید

آدما کلا اینجورن که اگه فکر کنن چیزی محدوده یا در حال تموم شدنه تمایل بیشتری به خریدنش نشون میدن. شاید عجیب باشه ولی توی اکثر موارد، وقتی مشتری میبینه محصولی در حال تموم شدنه منطقی بودن و سبک سنگین کردن شرایط رو هم کنار میذاره و تنها چیزی که در اون لحظه بهش اهمیت میده داشتن محصول مورد نظر و زودتر خریدن اون هست.

یه راهکار برای این موضوع اینه که همیشه تعداد موجود در انبار رو نشون بدید و یا اگه محصول شما مجازی هست می تونید از جشنواره ها و تخفیف‌های با مدت محدود استفاده کنید.

 

2 . توی تخفیف دادن هوشمند باشید

تخفیف یکی از موقعیت های استثنایی هست که اغلب مشتری‌ها  دوست دارن ازش استفاده کنن. خیلی وقت ها مشتری تحت تاثیر تخفیف و رفتار جمعی دیگران، حتی اگه واقعا نیازی به محصول مورد نظر نداشته باشه تمایل به خرید پیدا میکنه. حالا چطور از این تخفیف‌ها برای افزایش فروش استفاده کنیم؟

یه راهکار ساده و البته موثر اینه که محصولات تخفیف دار رو ابتدای لیست محصولاتتون نمایش بدید. همچنین به هر مناسبتی روی محصولاتتون تخفیف ندید این باعث میشه روند تخفیف دادن و جشنواره‌های فروش شما برای مشتری مشخص بشه و خرید رو به زمان تخفیف موکول کنه.

 

3 . به مشتریای وفادار پاداش بدید

توی مورد قبلی به این نتیجه رسیدیم که نباید روند تخفیف دادنمون مشخص باشه. شاید با خودتون فکر کنید چطور می تونم با توجه به این مورد فروش خودم رو افزایش بدم؟ یه راهکار اینه که برای مشتری‌های دائمی تون امتیازهایی قائل بشید که مشتری‌های معمولی از اون بی بهره هستن. برای مثال به بعضی از مشتری هاتون که خریدهای دائمی یا خرید تا سقف مشخصی داشتن شرایط خرید اقساطی کم بهره پیشنهاد بدید. در اینصورت سایر افراد هم ترغیب میشن که با خرید دائمی یا خرید تا سقفی مشخص جز مشتریایی بشن که می تونن از این طرح استفاده کنن.

 

4 . با درخواست های کوچیک شروع کنید

توی یه بررسی جالب، توی خیابون از چند نفر آدرس پرسیدن، اکثر رهگذرا از کمک کردن اجتناب کردن و قضیه رو از سر خودشون باز کردن. این تحقیق یه بار دیگه هم انجام شده منتهی با این تفاوت که اول کاری از رهگذرا ساعت رو پرسیدن و بعد از اون ازشون خواستن که توی پیدا کردن آدرس بهشون کمک کنن. جالبه که دفعه دوم افراد بیشتری توی کمک به پیدا کردن آدرس مشارکت داشتن.

این نشون میده که آدما به درخواست های کوچیک با امنیت خاطر بیشتری جواب میدن. پس شما می تونید به جای اینکه از مشتری درخواست کنید یکی از محصولات شما رو بخره، ازش درخواست کنید یکی از محصولات رایگان یا یکی از مشاوره های رایگان تون رو شرکت کنه و بعد از چندتا درخواست کوچیک، درخواست اصلی خودتون رو مطرح کنید.

 

5 . دردسرهای تصمیم گیری رو کم کنید

تا حالا شده برید عطر بخرید و از بس عطرهای مختلف بو کرده باشید که حس کنید گیج شدید و نمی دونید کدوم یکی رو باید بخرید؟ پس بهتره بدونید بیشتر مشتری‌ها موقع خرید دچار چنین حالتی میشن و ممکنه اینقدر سردرگم بشن که تصمیم بگیرن هیچی نخرن و این حالت خوبی برای فروشگاه ما نیست. اما سوال اینه که برای حل این مشکل چکار کنیم؟

بهترین کار اینه که با پرسیدن سوال‌های هدفمند و مشخص مشتری رو هدایت کنیم تا بتونه از بین تعداد محدودی از گزینه‌ها گزینه مورد نظرش رو بدون دردسر و گیج شدن انتخاب کنه. اگه دقت کرده باشید سایت دیجی کالا به خوبی از این تکنیک استفاده کرده. دیجی کالا برای هر گروه از محصولات یه فیلتر خیلی قدرتمند و قوی داره که اکثر موارد مهم از دید مشتری رو پوشش میده. علاوه بر دسته بندی و تعریف فیلتر قوی برای محصولاتتون قابلیت مقایسه محصولات میتونه خیلی بهتون کمک کنه.

 

6 . قیمت‌گذاری بهتری داشته باشید

کدوم خرید به شما حس بهتری میده؟ خرید یه تیشرت به قیمت 150 هزار تومن یا خرید یه تیشرتی که 180 هزار تومن قیمت خورده ولی شما اونو با تخفیف 150 هزار تومن خریدید؟

شما فکر می‌کنید کدوم قیمت مناسب‌تره؟ 100 هزار تومن یا 98 هزار تومن؟

به نظرتون کدوم قیمت منصفانه‌تر انتخاب شده؟ 250 هزار تومن یا 238 هزار و 900 تومن؟

تحقیقات نشون داده وقتی یه محصول 250 هزار تومن قیمت میخوره، به نظر میرسه قیمت اون نسبی محاسبه شده و بیشتر اوقات مشتری فکر میکنه این قیمت واقعی محصول نیست و فروشنده میتونه برای این محصول به من تخفیف بده. اما در مورد قیمت 238 هزار و 900 تومن چنین تصوری وجود نداره چون اینطور به نظر میرسه که قیمت با دقت و خیلی دقیق محاسبه شده. مشتری معمولا برای قیمت‌های دقیق درخواست تخفیف نداره و اگر هم داشته باشه میزان تخفیف کمی هم اونو راضی میکنه.

نکته جالب دیگه اینکه تفاوت 100 هزار تومن و 98 هزار تومن فقط 2 هزار تومنه که مبلغ قابل توجهی نیست اما ذهن انسان نسبت به 98 هزار تومن واکنش بهتری نشون میده و احساس میکنه داره هزینه به مراتب کم‌تری رو پرداخت میکنه.

شما می‌تونید از ترکیب این سه روش استفاده کنید!!!. برای مثال به جای تعیین قیمت 250 هزار تومن برای محصولتون، قیمت اولیه رو 263 هزار تومن در نظر بگیرید و قیمت با تخفیف رو 248 هزار و 500 تومن تعریف کنید. نکته خیلی مهم اینکه تخفیف‌ها نباید دائمی باشن چون در اینصورت بی ارزش به نظر میرسن. می‌تونید بعضی از محصولاتتون رو در روز خاصی از هفته با قیمت‌های تخفیف دار ارائه بدید که بعضی از سایت‌های مطرح هم از این روش استفاده میکنن.

 

این مقاله رو خوندم که چی بشه؟

توی این مقاله با 6 تا روش آشنا شدید که درصورت استفاده از اونا می‌تونید فروش فروشگاه آنلاینتون رو افزایش بدید. بعضی از این روش‌ها توسط سایت‌های مطرح استفاده شده و میشه و بازدهی خوبی هم داشته. اگه دوست دارید بیشتر راجع به این موضوع مطالعه کنید مقاله‌های بعدی سایت رو دنبال کنید?. یه کتاب خیلی مفید در این زمینه کتاب بازاریابی عصبی هست که می‌تونید بهش مراجعه کنید. اگه سوالات بیشتری دارید می‌تونید زیر همین نوشته واسم کامنت بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1614942132684

نرگس ساعدی هستم، مدرس، طراح و برنامه نویس سایت. عاشق طراحی سایتم و علاقه زیادی به تجارت الکترونیک دارم. اینجام که به کسایی که قصد دارن آموزش ببینن و یا کسب و کارشون رو آنلاین کنن کمک کنم. 

امیدوارم مطالب این سایت براتون مفید باشه🧡. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان در خصوص آموزش و یا طراحی سایت می‌تونید از طریق صفحه تماس با من، باهام در تماس باشید😊

جدیدترین نوشته‌ها